NVIDIA Studio’da Sanatçı Massimo Righi ile Fantastik Üç Boyutlu Hayvanlar Hayat Buluyor

NVIDIA’nın hem tasarımcıları hem de kendini tanıtmak için başlattığı haftalık yaratıcı içerik serisinin bu haftaki konuğu üç boyutlu hayvan sanatçısı Massimo Righi oldu. Film endüstrisinde yirmi yıllık deneyime sahip ödüllü bir 3D sanatçısı olan Righi, en iyi yaratıcı yayınlardan çok sayıda “Ayın Tasarımcısı” ödülü ve unvanı aldı. Ayrıca Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix ve Dünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF) gibi kurumlarla da çalışıyor.

3.06.2022 16:15:14 tarihinde yayınlandı.

NVIDIA’nın hem tasarımcıları hem de kendini tanıtmak için başlattığı haftalık yaratıcı içerik serisinin bu haftaki konuğu üç boyutlu hayvan sanatçısı Massimo Righi oldu. Film endüstrisinde yirmi yıllık deneyime sahip ödüllü bir 3D sanatçısı olan Righi, en iyi yaratıcı yayınlardan çok sayıda “Ayın Tasarımcısı” ödülü ve unvanı aldı. Ayrıca Autodesk, Discovery Channel, Google, Netflix ve Dünya Vahşi Yaşam Fonu (WWF) gibi kurumlarla da çalışıyor.

"İllüstrasyonlarımda, belirli bir hayvanın ikonik görüntüsünü ya da en azından bununla ilgili kişisel fikrimi göstermeye çalışıyorum. Bu tasarımlar, çocukluk hayallerimin, gerçek yaşam deneyimimle bir karışımı olarak ortaya çıkıyor.” diyerek kendini anlatan Righi, “Kaplan Yılını Beklerken” isimli tasarımında da bu mottoyla hareket etti. Gelin hep birlikte, NVIDIA GPU’lar kullanılarak oluşturulan o üç boyutlu hayvan tasarımlarına ve bu tasarımların nasıl oluşturulduklarına bakalım.

Righi'nin yaratıcı çizimleri, GeForce RTX 3080 GPU tarafından desteklenen bir Lenovo dizüstü bilgisayarda Autodesk Maya'da başladı. Bir temel model oluşturuluyor ve UV'yi açarak başlıyor, 3 boyutlu ağı 2 boyutlu verilere çevrilerek etrafına 2 boyutlu bir dokunun sarılabilmesi ile temel model oluşturuyordu. Righi sonra kaplanı daha ince ayrıntılarla şekillendirmek için ZBrush'ta özel fırçalar kullandı. Fotoğraflar ve özel fırçaların bir karışımıyla Righi, Maya'ya dönmeden ve 3D modele yeni dokular uygulamadan önce fotoğraf ayrıntılarını netleştirmek için bir düzineden fazla GPU hızlandırmalı özellikten biri olan AI (Yapay Zeka) destekli Geliştirme Ayrıntıları teknolojisini kullanarak Adobe Photoshop'ta ana dokuları oluşturdu.

Righi, Maya içindeki XGen interaktif groom-editor ile oluşturulan detaylı, gerçekçi kürkle son derece fotoğrafa yakın bir görünüm elde etmeye öncelik verdi. Righi, "Başlamadan önce, kaç tane kürk tanımına ihtiyacım olacağına karar verebilmem için kürk akışını incelemek çok önemli. Örneğin kaplan, ana gövde, kafa, yanaklar ve bıyık gibi 10 tanımlama ile yapılıyor." diyor. Righi, kılavuzları manuel olarak yerleştirmek ve şekillendirmek için spline primitives de (serbest el çizimi için bir yöntem sağlayan önceden tanımlanmış şekiller) kullandı.

Sanatçı, istenen çıktıyı elde edene kadar gerçek zamanlı olarak inceleyip test etti. Ardından milyonlarca spline primitives tasarımından oluşan kürkü meydana getirdi. Bu işlem GeForce RTX 3080 GPU ile 6 kat hızlandırılarak, zamandan tasarruf etmesini sağladı. Model iyi bir yerdeyken Righi, farklı tasarım kümelerini birbirine bağlamak için Blendshapes kullanarak sahneyi 3 boyutlu olarak canlandırdı. Righi, küçük ayrıntıları doğru yapmak, gerçekçi hareketin özünü yakalamanın önemini şöyle anlatıyor: “Doğru şekilleri elde etmek ve her ayrıntıyı şekillendirmek için zaman ayırmanız ve çalışmanız gerekiyor." 

Righi sahne aydınlatmasını test etmeye başladı. Burada, GPU hızlandırmalı görüntü alanı, inanılmaz derecede pürüzsüz, etkileşimli 3 boyutlu modelleme sağladı ve bu durum GeForce RTX 3080 GPU kullanmanın bir başka avantajlarından biri oldu. Righi, sisteminin yetişmesini beklemek zorunda kalmadan aydınlatma, gölgeler, animasyonlar ve daha fazlasını gerçek zamanlı olarak inceleyebildi.

Son işlemeler dışa aktarmaya hazır olduğunda, varsayılan Autodesk Arnold oluşturucuyla AI (yapay zeka) düzeltme, entegre grafiklere sahip karşılaştırılabilir bir birime kıyasla Righi'nin GPU hızlandırmalı dizüstü bilgisayarında 6 kata kadar daha hızlı dışa aktaran inanılmaz derecede fotogerçekçi işlemeler üretildi. Peki sonuç ne miydi? İşte yukarıda gördüğünüz tasarım…


Kaynak webtekno.com

 

Anılarımızı Kaydedip Sonra Tekrardan İzleyebilmemiz Mümkün mü? (Tıpkı Black Mirrordaki Gibi!)

Dizinin iki bölümünde (The Entire History of You ve Crocodile) insanların anılarına teknoloji sayesinde erişim sağlanabileceği mesajını veren birbirinden farklı hikayeler işleniyor. The Entire History of You bölümünde karısının kendisini aldattığını düşünen bir adamın karısının anılarına erişmeye çalışması konu ediliyor.

Googleın Kendi VPN Servisi iPhonelar İçin Yayınlandı [Biz Opera Devam]

ABD merkezli teknoloji devi Google, bundan birkaç yıl önce yeni nesil bulut depolama hizmeti One'ı kullanıma sunmuştu. Bu sistem, 15 GB'ye kadar olan veriler için ücretsiz kullanım imkanı sunuyor, 15 GB'nin üzerindeki depolama ihtiyaçları içinse farklı ücretli abonelik planları sunuyordu. Bu hizmetin dikkat çeken özelliklerinden bir tanesi de VPN servisiydi. Bir süredir yalnızca Android ekosistemi için kullanılabilen özellik, şimdi iOS ekosistemi için kullanıma sunuldu. Yani artık iPhone ve iPad sahipleri de Google'ın VPN hizmetinden faydalanabiliyor.

Final Fantasy 16 ve Daha Birçok Oyun, Sony Yüzünden Xboxa Gelmeyebilir: İyi de Neden?

Microsoft, 2022 yılının başlarında Activision Blizzard’ı satın alacağını açıklamış ve oyun dünyasının gündemine oturmuştu. Ancak ABD’li şirket, o günden bu yana hem rekabet kurumları hem de bir diğer oyun devi Sony’nin engeliyle karşılaşıyordu. Sony ile Microsoft arasındaki gerginlik devam ederken şimdi ise yeni gelişmeler yaşandı.