The Last of Us Part 1’in PC Sürümü Oyunculara Saç Baş Yoldurttu: En İyi Bilgisayarda Bile 60 FPS Göremiyor

28 Mart’ta PC için çıkış yapan The Last of Us Part 1, özellikle dizinin gösterdiği büyük başarının ardından oyunu PlayStation’da oynamamış ve bir kere de PC’de oynamak isteyen hemen hemen her oyuncu tarafından çıktığı gibi satın alınmıştı. Oyunun daha ilk birkaç saatinde korsana yenik düşmesi bir yana, oyunu orijinal ya da korsan fark etmeksizin indiren herkes klavye faresini (yada kontrolcüsünü) kırmamak için kendini zor tuttu.

30.03.2023 17:45:10 tarihinde yayınlandı.

28 Mart’ta PC için çıkış yapan The Last of Us Part 1, özellikle dizinin gösterdiği büyük başarının ardından oyunu PlayStation’da oynamamış ve bir kere de PC’de oynamak isteyen hemen hemen her oyuncu tarafından çıktığı gibi satın alınmıştı. Oyunun daha ilk birkaç saatinde korsana yenik düşmesi bir yana, oyunu orijinal ya da korsan fark etmeksizin indiren herkes klavye faresini (yada kontrolcüsünü) kırmamak için kendini zor tuttu.

Keza oyunun optimizasyonu o kadar kötüydü ki önerilen sistem gereksinimlerini aşan sistemlerde bile oyun 60 FPS’te çalışamıyordu. Oyunun 10 dakikada bir çökmesine neden olan hatalarsa cabası.

Öncelikle The Last of Us Part 1’in bir port oyun olduğunu hatırlatalım. Yani oyun PC platformu için sıfırdan yapılmak yerine halihazırda var olan oyun PC platformuna uyarlandı. Bunun nedeniyse oyunu “portlamanın” yeniden yapmaya göre çok daha az maliyetli olmasıydı. Ancak garip bir şekilde Naughty Dog ve Sony, bu port projesinin başına Marvel’s Avengers, Deus Ex ve Tomb Raider gibi başarılı portlarla bilinen Nixxes yerine Batman Arkham Knight (PC), 7 Days to Die (PS4) ve Deadpool (Xbox One) gibi oyun dünyası tarafından “fiyasko” olarak adlandırılan portların yapımcısı Iron Galaxy getirildi.

Tabii ki bazı oyuncuların korktukları başına geldi ve TLOU Part 1’de ne yazık ki bir fiyasko olarak Steam’deki yerini aldı. Bırakın minimum ayarları, oyunu önerilen ayarlara sahip sistemlerde test eden kullanıcılar bile 20 FPS’ten yukarısını göremedi. Buna ek olarak oyunun gölgelendiricilerinin (shaders) optimize edilmesi 90 ila 100 dakika arasında sürerken oyunu zor da olsa en düşük ayarlarda 30 FPS’te oynamaya çalışan oyuncuların %60’ından fazlası oyunun yaklaşık her 10 dakikada bir çöktüğünü belirtti.

Üstelik yapımcı stüdyo Naughty Dog, Mart başında çıkması beklenen oyunu “daha iyi optimize edebilmek için” ertelediğini duyurmuştu. Ancak bu erteleme bile oyunun kelimenin tam anlamıyla bozuk bir şekilde piyasaya sürülmesine engel olamadı. %102 VRAM kullanımı, RTX 3000 serisi öncesi donanımlarda çökme sorunları ve hatta oyunun sistem gereksinimlerinin karşılanmasına tamamen açılmaması gibi sorunlardan bıkan oyuncularsa TLOU Part 1’i Steam’de yerden yere vurdu.

Eleştirilerin hedefi olan Naughty Dog ise Twitter hesabından bir açıklama yaparak sorunların farkında olduklarını ve gelecek güncellemelerle oyunu düzeltmeye çalışacaklarını belirtti.

İLGİLİ HABER The Last of Us Part I, PC İçin Çıktı! İşte Sistem Gereksinimleri ve Fiyatı (Çıktığı Gibi de Korsana Yenik Düştü)


Kaynak webtekno.com

 

Android 13ün İlk Beta Sürümü Yayınlandı: İşte Tüm Yenilikler

Her yıl güncellenen ve çeşitli yenilikler ile kullanıcılara sunulan Android, 13. sürümü ile önümüzdeki aylarda karşımıza çıkacak. Henüz kullanıcıların büyük çoğunluğu son yayınlanan Android 12 güncellemesini dahi almazken geçtiğimiz günlerde Android 14 ile ilgili bilgilerin ortaya çıkması güncelleme işinin farklı bir boyut kazandığını gözler önüne serdi. Google ise daha öncesinde yayınladığı güncelleme programına bağlı kalarak nisan ayı içerisinde Android 13'ün ilk beta sürümünü yayınladı.

Şirketin Patronundan GTA 6 İçin Bunca Zaman Beklediğimize Değeceğini Gösteren Açıklama (E Bi Zahmet)

Rockstar Games’in yıllardır beklenen yeni GTA oyunu geçtiğimiz haftalarda resmen doğrulanmıştı. Yeni GTA oyunu üzerinde çalıştığını resmen bildiren şirket, bu açıklamasının ardından oyun hakkında pek de bir şey paylaşmadı. GTA 6 üzerinde gizem bulutları dolaşmaya devam ederken, Rockstar’ın çatı şirketi Take-Two Interactive’den önemli bir açıklama geldi.

Google Cloudu Daha da İşlevsel Hale Getirecek Yenilikler Tanıtıldı

Oyunlar geliştirilirken kullanılan araçların oyun motorları sayesinde bir arada olması, geliştiricilere büyük ölçüde kolaylık sağlar. Bu araçlar bir arada olduğunda ışık için ayrı, ses için ayrı bir program açmaya gerek kalmaz ve işler daha hızlı ve birbiriyle uyum içinde ilerler. 

Artık Kontrol Sizde: Instagram, Kaydırmalı Gönderilerle İlgili Çileden Çıkaran Bir Özelliği Değiştiriyor

Dünyanın en popüler çevrimiçi fotoğraf ve video paylaşım platformlarından Instagram, birkaç yeni özellik üzerinde çalıştığını duyurdu. Instagram CEO'su Adam Mosseri tarafından yapılan açıklamalara göre kullanıcı deneyimini iyileştirmek için hazırlanan bu özellikler, çok kısa bir süre içerisinde tüm kullanıcıların beğenisine sunulacak.