Sony, Sanal Gerçeklik Yolunda Bir Yeniliğe Daha Gidiyor: PS5 İçin Yeni Bir Patent Aldı

Sony’nin mühendis ekibinin başında yer alan Andy Bigos’un Linked’in profilinde geçtiğimiz günlerde  “PlayStation 5 üzerinde gerçek zamanlı grafik teknolojisini uygulamak için makine öğrenimi ve bilgi işletim sistemleri üzerine çalışmalar” yaptığı bilgisi yer alıyordu. Buna ek olarak Sony’nin, aldığı yeni bir patentle birlikte “görüntü oluşumunu tamamlamak için bilgisayar-kaynaklı bir plan” hazırladığı ortaya çıktı.

22.02.2022 10:15:20 tarihinde yayınlandı.

Sony’nin mühendis ekibinin başında yer alan Andy Bigos’un Linked’in profilinde geçtiğimiz günlerde  “PlayStation 5 üzerinde gerçek zamanlı grafik teknolojisini uygulamak için makine öğrenimi ve bilgi işletim sistemleri üzerine çalışmalar” yaptığı bilgisi yer alıyordu. Buna ek olarak Sony’nin, aldığı yeni bir patentle birlikte “görüntü oluşumunu tamamlamak için bilgisayar-kaynaklı bir plan” hazırladığı ortaya çıktı.

Sony’nin grafik oluşumu için aldığı yeni patentini farklı kılan özellikler şu şekilde sıralanabilir; genel olarak oyunlardaki grafiklerde boşluklar ve düzeni bozan parçalar olabiliyor. Bu parçaları onarmak zaman aldığı gibi aynı zamanda büyük bir bilgisayar gücü de gerektiriyor. Sony’nin yeni patentiyse bu boşlukları onarmak yerine ‘maskeleme’ yoluna gidiyor. Bu yöntemle birlikte daha az bilgisayar gücü kullanarak daha hızlı bir zamanda görüntüler oluşturulabiliyor. Bir süre sonra bilgisayar, yeni ve farklı bir görüntüyü tamamlaması gerektiğinde en hızlı yolu kendisi bulabilir hale geliyor.

Sony’nin aldığı yeni patent, grafiklerindeki görüntü kalitesini artırmak için gerçek zamanlı çalışan Nvidia’nın ‘Derin Öğrenme Süper Örnekleme (DLSS)’ teknolojisi ile benzerlikler taşıyor. Fakat görünen o ki Sony, bu teknolojisini PlayStatin 5 üzerinde kullanacağı gibi PSVR PS5 için de sinyalleri veriyor.

İLGİLİ HABER Sony Yepyeni PlayStation Oyunlarını Duyurdu: İşte Tüm Yeni PS5 Oyunları ve Fragmanları

Sanal gerçeklik gözlükleri, grafikleri oluşturmak için geleneksel monitörlerinden çok daha fazla bilgisayar gücüne ihtiyaç duyuyorlar. Bu nedenle ihtiyaç duyulan bilgisayar gücünü minimuma indirmek için atılacak her adım önemli. Sony’nin gerçek zamanlı görüntü oluşturma teknolojisi için aldığı bu patent de tam olarak bunu sağlıyor. Patentin kendisinde de bu teknolojinin sanal gerçeklik için kullanılmasının avantajlarından çokça bahsediyor. O nedenle bu gelişmenin PSVR PS5 için yeni bir hazırlık olduğunu söylemek mümkün. 2022 yılına yaklaştıkça konu hakkında daha fazla bilginin ortaya çıkması bekleniyor. 


Kaynak webtekno.com

 

NVIDIAdan Ekran Kartı Fiyatlarının Düşmesini Bekleyenlerin Hayallerini Yıkan Açıklama

Dünyanın bir numaralı ekran kartı üreticisi olarak tarihe geçen NVIDIA, geçtiğimiz günlerde tüm oyun tutkunlarını ve profesyonelleri mest eden yepyeni ekran kartları GeForce RTX 4080 ve GeForce RTX 4090 ile GeForce RTX 6000'i tanıtmıştı. Bu ekran kartları, özelliklerinin yanı sıra fiyatlarıyla da çok konuşuldu. Gelen son açıklamalar ise bu fiyatlara alışmamız gerektiğini gözler önüne seriyor.

24 Yıllık Half-Life Anlık Oyuncu Rekoru Kırıldı: Bu da Half-Life 3 Getirmeyen Valvea Kapak Olsun!

1998 yılında piyasaya sürülen ve Valve'ın bugünkü noktaya gelmesinde kritik bir rol üstlenen Half-Life ile ilgili önemli bir gelişme yaşandı. Geçtiğimiz aylarda konuşarak 14 Ağustos'ta bir etkinlik gerçekleştirmeye karar veren ve dün de bunu uygulayan Half-Life hayranları, oyunun eş zamanlı oyuncu rekorunu kırmayı başardılar. Daha önceki kayıtlarda 6.022 olan eş zamanlı oyuncu sayısı, dünkü etkinlikle 12.280'e kadar yükseldi.

SpaceX Başkanı, İnsanların Marsa Ne Zaman Gidebileceğini Açıkladı (Tahmin Ettiğinizden Daha Yakın)

Güneş sistemimizin ve evrenin gizemleri hakkındaki araştırmalarımız hız kesmeden devam ediyor. Bu çalışmalar kapsamında da insanoğlunun yakın bir zamanda, hâlihazırda birçok uzay aracının bulunduğu komşu gezegen Mars’a ayak basacağı tahmin ediliyor. Dünyanın önde gelen uzay şirketlerinden olan SpaceX’in de bu konuda büyük bir rol oynayacağı ifade ediliyor.