Oyunlardaki Kapıları Tasarlamanın İllallah Ettiren Bir Süreç Olduğunu Öğrenince Oyun Geliştiricilerine Olan Saygınız Artacak
Kapılar, hikâyelerini akıcı ve vurucu bir şekilde aktarmak isteyen herhangi bir sanatçı için (sinemacılar, yazarlar vs.) her zaman önemli bir unsurdur. Bir kapıyı önemli bir sahnede, güzel bir açıyla çekerek, metafor olarak kullanarak çok şey anlatabilirsiniz.
Kapılar, hikâyelerini akıcı ve vurucu bir şekilde aktarmak isteyen herhangi bir sanatçı için (sinemacılar, yazarlar vs.) her zaman önemli bir unsurdur. Bir kapıyı önemli bir sahnede, güzel bir açıyla çekerek, metafor olarak kullanarak çok şey anlatabilirsiniz.
Ancak oyun geliştiricileri için kapılar çok daha farklı bir mevzudur. Oyun oynarken kapılar, fazla dikkat ettiğimiz bir unsur değildir; kapıyı açar ve hikâyeyi deneyimlemeye devam ederiz. Oyun geliştiricileri için ise kapılar tam bir ömür törpüsü. Bunun sebebini öğrenmek için yazılımcı ve oyun geliştiricisi olan bir uzmanımıza danıştık.
Kapıların uygulama zorluğunu iki bağlamda değerlendirebiliriz: Bunlardan ilki, etkileşime girme zorluğu. Oyun motorlarında bir sahneye koyduğumuz her obje, aslında içinden geçilebilir görsel şeylerdir. Bu objelere fizik kazandırabilmek için biz ‘collider’ (çarpıştırıcı) ekliyoruz.
Bir collider, objenin fiziksel varlığını temsil eder ancak görüntüden tamamen bağımsızdırlar. Yani bir objenin görüntüsü küçük ancak ona fizik veren collider büyük olabilir ya da tam tersi. Yani oyunlarda gördüğünüz objelerin görüntüsüyle gerçekte kapladığı alan farklıdır.
Bazı oyun motorlarında kapıya fazla yaklaştığınız zaman karakterin kafası, kapının içinden arka tarafa geçer. Bunun önüne geçmek için kapının collider’ı, kapının görüntüsünden bir tık daha büyük yapılır. Böylece karakterin kafası collider’a çarpıp kapının içine geçemez.
Bu denkleme bir de kapı kolu eklediğimiz zaman işler iyice karışıyor, karakterin kapıyla etkileşimini biz geliştiriciler için bir hayli zorlaştırıyor çünkü karakter, kapı koluna doğru uzanamıyor. Bunun yerine daha hayali bir yere kolunu uzatmış oluyor. Bu sebeple özellikle FPS oyunlarında kapı kolu kullanmaktan kaçınırız.
Kapıların ikinci bir zorluğu ise NPC’ler (oynanamayan karakterler) mevzusu. Bütün odaları ayrı bir alan olarak düşünebiliriz ve oynanabilir karakterler kadar NPC’leri de kodlamak durumundayız. NPC’lerin yürüdükleri path’leri (yolları), NavMesh dediğimiz sistemle belirleriz ve bunlar otomatik olarak kurgulanır.
Bir odadan öbür odaya kapıdan geçerek geçmesi gereken NPC’nin NavMesh’i, yolunun üzerindeki kapıyı algılayıp, yorumlayıp, kapıyı açıp diğer tarafa geçmesi, NPC’ler kanadında çok zor bir şey. Bir NPC’nin kapısız bir şekilde bir odadan bir odaya geçmesi çok kolay ancak denkleme bir de kapıyı açma eklenince orada başka bir yapay zekâ modeli ve yorumlama devreye giriyor.”
Kaynak webtekno.com
Microsoft, Şifrelerinizin Zorluk Seviyesini Gösterecek Yeni Özelliği Edgee Getiriyor!
Bazı firmalar bunun önüne geçebilmek amacıyla kullanıcılara oluşturdukları şifrenin zorluğunu gösteriyordu. Zayıf, orta, zor olarak belirlenen bu derecelerden zayıf olan en kolay tahmin edilen şifrelerden biri olduğu anlamına geliyordu.
Rusya, Hükümet Çalışanlarının iPhone Kullanmasını Yasakladı (Ay Noluyo Noluyo)
Bir yılı aşkın süredir Ukrayna ile savaşta olan Rusya, Apple’ın iPhone telefonlarıyla ilgili önemli bir karar aldı. Reuters’ın bildirdiğine göre yönetim, hükümet çalışanlarının iPhone kullanmasını yasakladı. Bu karar, 2024 yılında yapılacak devlet başkanlığı seçimlerinin öncesinde geldi.
iOS 16.1 ile Gelecek Özellikler Belli Oldu: iPhone’unuz Saate Gerek Kalmadan Fitness Takibi Yapacak
Geçtiğimiz ay tanıtılan iPhone 14 ailesi hem özellikleri hem de fiyatıyla dikkat çekmişti. Yeni tanıtılan telefonlardaki kaza algılama özelliği ise çokça konuşulmuştu.
Sosyal Medyada Bu ‘İnsanları’ Görürseniz İki Kez Düşünmeniz Gerek: Peki Neden?
Gerçek kişilere, yapay zeka destekli görsel işleme yoluyla hiç söylemedikleri şeyleri söyletmenin mümkün olduğu bir çağdayız. Ancak dikkatli bakınca bu tip videoların gerçek olmadığını anlayabiliyoruz. Nitekim fotoğraflar, hele ki gerçekte hiç var olmamış insanlara ait fotoğrafların yarattığı tehlike büyüyor.
Farklı Renk Kapaklarıyla Çoğumuza İlk Dokunmatik Telefon Deneyimini Tattıran Samsung Corby’nin Şimdi Kulaklara Şaka Gibi Gelen Özellikleri
Akıllı telefonların yeni yeni parladığı dönemlerde özellikle tüm gençlerin elinde gördüğümüz Samsung Corby, kullanıcılara sunduğu özelliklerle oldukça bilinen bir halde geldi. Rengarenk kapaklardan, dokunmatik ekranlara kadar bizi büyüleyen ilk telefon modellerinden biri olan Samsung Corby için gençliğimizin telefon modeli diyebiliriz. Şimdiki telefon modellerinden bir hayli küçük olan modelin bir zamanlar oldukça popüler olduğunu söylesek yalan olmaz.