NVIDIA GeForce RTX 3090 ile Çizilen Orman Yaratığı: İlk Bakışta Gerçek Bir Canlı Olduğunu Düşüneceksiniz!

NVIDIA Studio’nun her hafta yayınladığı yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. Bu hafta da ZBrushGuides ve 3DConceptArtist akademisinin kurucusu olan Pablo Munoz Gomez'le bir tasarım yolculuğuna çıkıyoruz.

27.05.2022 05:30:33 tarihinde yayınlandı.

NVIDIA Studio’nun her hafta yayınladığı yaratıcı içerik serisinde, öne çıkan tasarımcıların çizimleri paylaşılırken, onların yaratıcı ipuçları ve püf noktaları da sunuluyor. Ayrıca NVIDIA Studio teknolojisinin yaratıcı iş akışlarını nasıl hızlandırdığının gösterilmesi hedefleniyor. Bu hafta da ZBrushGuides ve 3DConceptArtist akademisinin kurucusu olan Pablo Munoz Gomez'le bir tasarım yolculuğuna çıkıyoruz.

NVIDIA Studio için özel bir çalışma yapan Gomez, NVIDIA GeForce RTX 3090 kullanarak bir orman yaratığı çizdi. Üç boyutlu bu orman yaratığının nasıl oluşturulduğunu da anlatan Gomez, dileyen herkesin buna benzer bir tasarımı yapabilmesini sağlamış oldu. Gelin hem o orman yaratığı tasarımına hem de projenin arkasındaki hikayeye birlikte bakalım.

Gómez tasarım yolculuğuna iki boyutlu bir uygulama olan Krita'da bir ön taslakla başladı. Buradaki amaç, daha sonra palete referans olarak biraz renk eklerken kaç tane üç boyutlu objeye ihtiyaç duyulacağını bulmaktı. Ardından Gomez, tasarımı yaratık, kayalar ve bitkiler için temel modeller oluşturmak için özel fırçalar kullandığı Zbrush'a taşıdı. Proje, bundan sonra da 3D modellerini uygulamak için Adobe Substance 3D Painter'a taşındı. İşte NVIDIA GeForce RTX 3090’ın hızlandırmasının faydaları burada ortaya çıktı. Görünüm penceresindeki NVIDIA Iray teknolojisi, Gomez'in gerçek zamanlı olarak düzenleme yapmasına ve tümü GeForce RTX 3090 GPU tarafından sağlanan daha yüksek işleme hızlarıyla ray-tracing özelliğini kullanmasına olanak tanıyordu.

Konsept tasarımcının çalışması bunlardan ibaret değildi. Orman yaratığını oluşturduktan sonra arka plan için daha fazla özelleştirme arayışına giren Gomez, Substance üç boyutlu obje kütüphanesinden bir çim objesi indirip Substance 3D Sampler'a aktardı ve fotoğrafa yakın bir görüntü oluşturmak için birkaç slider ayarladı. RTX'e özel etkileşimli ray tracing, Gomez'in GPU'su tarafından desteklenen eşzamanlı gerçekçi aşınma ve yıpranma efektleri uygulamasını sağlamıştı. Görselini Marmoset 4'te kuran ve gürültü gidericiyi CPU'dan GPU'ya kolay bir şekilde değiştiren Gomez, bunu yaparken, gerçek zamanlı ray tracing ve görüntü alanında pürüzsüz görsellere erişme imkanı yakaladı. Bu, ana menüdeki Lighting ve Ray tracing seçimlerine erişerek ve gürültü gidericiyi CPU'dan GPU'ya değiştirerek yapılmıştı. Adobe Photoshop'ta da son kompozisyon, ışıklandırma ve renk düzenlemesini yapan Gomez, yeni arka planı ekledikten sonra çalışmasını tamamlamış oldu.

Projesiyle ilgili konuşan konsept tasarımcı şu ifadeleri kullandı: “Üç boyutlu tasarım iş akışları inanılmaz derecede zorlu olabiliyor. Doğru GPU, içerik oluşturmaya odaklanmasını sağlıyor. GeForce RTX 3090'a geçtiğimden beri, bir render için beklemem veya bir sahneyi optimize etme konusunda endişelenmem gerekmediğinden 'yaratıcı aşamalara' daha fazla zaman ayırabiliyor ve konseptimi geliştirmek için bazı konuları daha çok test edebiliyorum. Sonuçları gerçek zamanlı olarak görebiliyorum.” 

Peki bu orman yaratığının ardındaki hikaye neydi? İşte bu sorunun cevabını da veren Gomez, "Benim için her şey bir hikayeyle başlar. Orman yaratığının hikayesi oldukça basit… Ormanda yaşayan ve hayatını kayaları dengeleyerek geçiren çok küçük bir fantezi karakteri, dengelemeyi ve üst üste yığmayı başardığı taşlar ne kadar büyükse, o kadar büyüyecek aynı zamanda daha da görünmez olacak. Sonunda devasa bir boyuta ulaşacak ve ortadan kaybolacak.” dedi.

Gomez, ZBrushGuides ve 3DConceptArtist akademisinin kurucusudur. Kursları, eğitimleri, projeleri ve daha fazlası web sitesinden incelenebilir. NVIDIA Studio ise Facebook, Twitter ve Instagram'dan takip edilebilir. Studio YouTube kanalındaki eğitimlere erişilebilir ve NVIDIA Studio bültenine abone olunarak güncellemelerden haberdar olunabilir.


Kaynak webtekno.com

 

Red Dead: Redemption 2deki Kampımızın Köpeği Caini Canlandıran Einstein Hayatını Kaybetti

Rockstar Games’in birçok oyun gurmesine göre başyapıtı olan Red Dead: Redemption 2, bundan yaklaşık 5 yıl önce hayatımıza girdi ve oyun dünyasında çıtayı neredeyse aşılamaz bir noktaya getirdi. Gerek hikâyesiyle gerek grafikleriyle gerek gerçekçiliğiyle veya gerekse küçük detayları RDR 2 hala insanların oynarken yeni şeyler bulduğu bir yapım.

6 Aylık Uzun Süreli Kullanım Sonrası Son Karar: Samsung Galaxy Buds+ Kablosuz Kulaklık Almaya Değer mi? [İnceleme]

Kablosuz kulaklıkların kablolu kulaklıklara göre en büyük avantajı kesinlikle rahatlıktır. Ortada telefona bağlanan herhangi bir kablo olmaması, sizi telefona bağlamaz ve kulaklığı belli bir alan içinde istediğiniz yerde kullanabilirsiniz. Elinizi kolunuzu istediğiniz gibi sallayabilir, hareket ederken de sallanan kablonun hırçın saldırısından kurtulabilirsiniz.

Windows 12nin Çıkış Tarihi Hakkında Sürpriz İddia: Daha Windows 11e Alışamadan Windows 12ye Geçebiliriz...

ABD merkezli teknoloji devi Microsoft'un işletim sistemi Windows ile ilgili dikkat çeken bir gelişme yaşandı. Windows Central'dan Zac Bowden'ın iddiasına göre Microsoft, önümüzdeki yıllar için belirlediği yol haritasında değişikliğe gitti. Microsoft'taki kaynaklarına güvenen Bowden'a göre teknoloji devi, bundan sonra her üç yılda bir büyük yenilikler içeren bir Windows sürümü yayınlayacak.

Yapay Zekâ, Sanatçılardan Sonra Şimdi de Yazarların İşini Zorlaştıracak: Karşınızda Wordcraft

OpenAI’ın yapay zekâsı DALL-E, internetteki tüm görselleri tarayarak sizin için yazdığınız kelimeleri birer sanat eserine dönüştürmesiyle biliniyordu. Hatta Microsoft’un DALL-E’yi yeni tasarım uygulaması Designer’da kullanması, sanatçıları oldukça sinirlendirmiş ve “Yapay zekâların hazırladığı fotoğraflar ne kadar etik?” sorularını akıllara getirmişti.